admin

مدیریت رادار 

یک‌شنبه  ۱۱:۳۵  ۱۳۹۸.۰۳.۰۵


نمایشگاه صنعت برق ؛ آنلاین یا فیزیکی؟


حتماً به خاطر دارید و خوانده‌اید که:

نخستین اتومبیل‌ها از نظر شکل ظاهری و طراحی، دقیقاً کالسکه‌هایی بودند که فقط اسب نداشتند.

در نخستین موبایل‌ها، کلید‌ها دقیقاً به همان شکل و همان ترتیب تلفن‌های ثابت طراحی و قرار داده شده بود.

در نخستین برنامه‌های «خواندن کتاب‌های الکترونیک» انیمیشن‌های ورق زدن برگه‌ها وجود داشت تا استفاده‌کننده هنوز حس کند با کتاب کاغذی سر و کار دارد.

نخستین موتورهای جستجو به شدت شبیه سوپرمارکت بودند. چون شلوغی نشانه‌ای از «جنس جور» بود!

شکل ظاهری نخستین روبات‌ها، دقیقاً مثل انسان طراحی شده بود.

و سالها طول کشید تا:

به تدریج یاد گرفتیم که محل چراغ‌ها و محل نگهداری وسایل اضافی و ابعاد چرخ‌ها و ارتفاع صندلی و تعداد صندلی‌ها و … می‌تواند تغییر کند. خودروها تا مدت‌ها ارتفاع بلندی از سطح زمین داشتند. اگر چه دیگر اسبی در کار نبود، اما ارتفاع خودرو‌ها عملاً بر اساس قد اسب‌ها انتخاب شده بود.

به تدریج آموختیم که موبایل می‌تواند دکمه نداشته باشد یا اگر داشت الزاماً نباید تقلیدی از همان تلفن‌های ثابت قدیمی باشد.

به تدریج آموختیم که چیزی که به کتاب الکترونیک ارزش می‌دهد، «ورق خوردن شبیه کتاب کاغذی» نیست بلکه «توانایی بسیار بهتر جستجو» است.

به تدریج آموختیم که توانمندی موتور جستجو در شلوغی به سبک سوپر مارکت نیست. در خلوت بودن و خالی بودن است.

به تدریج فهمیدیم که روبات قدرتمند، ممکن است به شکل یک مکعب یا کره باشد و بتواند در خون ما یا شبکه‌های فاضلاب ما به دنبال یک هدف مشخص بگردد. دلیل ندارد حتماً دست و پا داشته باشد.


این روزها ما در وب سایت رادار با همین وضعیت و همین چالش روبه‌رو هستیم.

انتظار بعضی از کاربران عزیز که به سایت رادار سر می‌زنند همین‌گونه است و توقع دارند که نمایشگاه آنلاین صنعت برق یک شبیه‌سازی نرم‌افزاری از نمایشگاه فیزیکی باشد.

اگر ما در وبسایت رادار به دنبال این باشیم که حال و هوای نمایشگاه سنتی صنعت برق را در یک وبسایت اینترنتی پیاده کنیم، رادار تا ابد شکل ناقصی از نمایشگاه‌های سنتی باقی خواهد ماند و هیچ نفعی برای صاحبان کسب‌وکار نخواهد داشت.

البته بر پایی و حضور در نمایشگاه‌های فیزیکی نیز فواید خاص خود را دارد و هنوز هم در سراسر جهان برپا می‌شوند اما ما در رادار تلاش کرده‌ایم با نگاهی متفاوت و با استفاده از قابلیت‌هایی که فضای اینترنت در اختیار ما قرار می‌دهد به دنبال این باشیم که نمایشگاه آنلاین را به یک ابزار قوی تبدیل کنیم تا صاحبان کسب و کار از آن نفع بیشتری ببرند و حتی آن را به نمایشگاه فیزیکی ترجیح بدهند.

به عنوان چند نمونه از مزیت‌های نمایشگاه آنلاین صنعت برق و الکترونیک در مقایسه با نمایشگاه فیزیکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


. نمایشگاه آنلاین، دائمی و در طول سال قابل دسترس است.

. هزینه‌های حضور در نمایشگاه آنلاین با نمایشگاه فیزیکی قابل مقایسه نبوده و بسیار مناسب‌تر است.

. مهم نیست در کجای ایران فعالیت میکنید، یک مشتری با جستجوی محصول یا خدمتی که نیاز دارد و انتخاب شهر مورد نظر با کمتر از پنج کلیک به کسب و کار شما می‌رسد.

. کسب و کار شما درنتیجه جستجوی گوگل حضور خواهد داشت و در لحظه‌ای که مشتری به شما نیاز دارد به او معرفی میشوید.

. در هر زمانی که محصول یا خدمتی به کسب‌وکار شما اضافه شود میتوانید آن را به دیگران معرفی کنید و نیازی ندارید تا نمایشگاه سال بعد منتظر باشید و...


 در پایان منتظر نظرات ‌شما هستیم تا با همفکری یکدیگر بتوانیم این وب سایت را به ابزاری قوی‌تر و مفیدتر برای اهالی صنعت برق و الکترونیک کشورمان تبدیل کنیم.




نمایشگاه صنعت برق و الکترونیک، رادار

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید :

در حال پردازش ...
پاسخ به:لغو پاسخ
کپتچا:6 5 4 8
صفحه اصلیتماس با مارفتن به ابتدا